✅ویدئو سرور (VIDEO SERVER) دوربین مداربسته✅

ویدئو سرور دستگاهی است که سیگنال آنالوگ دوربین مداربسته را به داده های دیجیتال تبدیل می نماید. با استفاده از این دستگاه می توانید از تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ در سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) استفاده نمایید.

❗️در هنگام خرید Video Server به پروتکل مورد استفاده آن و دستگاه ذخیره ساز خود توجه کنید. در صورتی که از پروتکل Onvif پشتیبانی کند می توان از ویدئو سرور و سرور مرکزی با برندهای مختلف استفاده کرد در غیر اینصورت باید به همخوانی پروتکل دستگاه با برند دستگاه ذخیره ساز ( سرور مرکزی ) سیستم مداربسته تحت شبکه توجه کرد.

💯انواع Video Server 

انواع Video Server بر اساس کیفیت تصویر خروجی کیفیت تصویر خروجی (رزولوشن) ویدئو سرور را با رزولوشن در DVR ها نشان می دهند. مدل های با کیفیت Video Server کیفیت تصویر خروجی D1 دارند. در هنگام خرید ویدئو سرور حتما به این کیفیت خروجی توجه کنید چون در صورتی که Video Server شما کیفیت پایینی داشته باشد, کیفیت تصویر دوربین مداربسته شما به هدر خواهد رفت.

💯انواع ویدئو سرور بر اساس تعداد کانال ورودی:

  در انواع مختلف ۱, ۲, ۴, ۸, ۱۶, ۳۲ کانال تولید می شوند. یعنی این ویدئو سرور ها دارای ۱, ۲ و … کانال ورودی تصویر می باشند.

💯استفاده از دستگاه DVR به جای Video Server: 

در حالت کلی برای تبدیل تصاویر آنالوگ و انتقال آن به سرور سیستم مداربسته تحت شبکه می توان از دستگاه DVR استفاده کرد, اما باید به این نکته توجه داشت با توجه به انتقال تصویر دی وی آر به صورت Sub Stream کیفیت تصویر در حالت انتقال تصویر از کیفیت اصلی دستگاه ( Main Stream ) پایینتر می باشد, به همین دلیل در صورت استفاده از DVR به جای ویدئو سرور با مشکل کاهش کیفیت تصویر یا نرخ فریم تصویر خواهیم شد.

💯کاربرد Video Server دوربین مداربسته:
ویدئو سرور در سیستم مداربسته کاربردهای متفاوتی دارد. یکی از مهمترین کاربردهای آن نیاز به استفاده همزمان از دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه در اینصورت دو راه حل کلی وجود دارد :

۱- استفاده از دستگاه های هیبرید (HVR) برای استفاده همزمان از دوربین های آنالوگ و تحت شبکه
۲- استفاده از ویدئو سرور : با استفاده از ویدئو سرور ابتدا سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل نموده و از آنها در دستگاه NVR یا سرور مرکزی استفاده می کنند.

⚠️از کاربردهای دیگر ویدئو سرورها می توان به انتقال بیسیم تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ اشاره کرد. با توجه به اینکه انتقال دهنده های برد بالا و آنتن های وایرلس از سیستم دیجیتال استفاده می کنند باید ابتدا تصاویر و سیگنال دوربین های مداربسته آنالوگ را به داده دیجیتال تبدیل نموده سپس اقدام به انتقال آنها نماییم. با استفاده از ویدئو سرور می توان اینکار را انجام داد