خلاصه محتوا 

در این جا می خواهیم به معرفی رمز مادر هایک ویژن بپردازیم. هایک ویژن یکی از برندهای معروف تولید کننده ی تجهیزات امنیتی و دوربین مداربسته بوده و خدمات زیادی را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهد. دستگاه ها و دوربین های این برند نیز دارای رمز پیش فرض می باشند که قابل تغییر است.

 

 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :  مخفی کردن 

۱ برند هایک ویژن و محصولات آن

۲ رمز مادر هایک ویژن و رمز اولیه دستگاه هایک ویژن

۳ رمز دوربین های هایک ویژن

برند هایک ویژن و محصولات آن

پیش از آن که به رمز مادر هایک ویژن بپردازیم، لازم است تا کمی در مورد این شرکت اطلاعات داشته باشیم. برند هایک ویژن یکی از برندهای معتبر و معروف تولید کننده ی محصولات امنیتی دوربین مداربسته می باشد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد و در کشور چین فعالیت خود را آغاز کرد. اما با سرعت زیادی توانست در بازار این حوزه پیشرفت کرده و جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند.

برند هایک ویژن

این شرکت علاوه بر دوربین های مداربسته، به تولید انواع تجهیزات جانبی آن ها نیز می پردازد. به همین دلیل نه تنها دوربین های مداربسته ی هایک ویژن، بلکه دستگاه های ضبط تصاویر و سیستم های اعلام سرقت و دزدگیر آن نیز بسیار معروف و با کیفیت است. این شرکت از فناوری های روز دنیا در طراحی و تولیدات خود بهره گرفته و به همین دلیل است که محصولات آن را می توان با آسودگی خاطر خریداری و مورد مصرف قرار داد.

در میان تحریم ها و مشکلات معاملاتی ایران، این برند هم چنان در کشور فعال بوده و محصولات آن در بازار موجود است. به همین سبب بهره مندی از تولیدات با کیفیت آن به آسانی امکان پذیر است.

مقالات پیشنهادی کاربران

آموزش گام به گام تنظیمات دید در شب دوربین های مداربسته + (آموزش تصویری)

یکی از کارهایی که هر شرکت معتبری سرلوحه ی کار خود قرار می دهد، مشتری مداری و ارائه ی گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. این شرکت ها پس از فروش محصولات خود، مصرف کننده را تنها نگذاشته و برای هر مشکل احتمالی که برای او پیش آید، راهکاری می اندیشند. بنابراین شما با خرید محصولات برند هایک ویژن در مورد بروز مشکلات و نیازمندی های خود هیچ نگرانی نخواهید داشت.

یکی از مشکلاتی که برای مصرف کنندگان محصولات امنیتی دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط تصاویر آن، به وجود می آید، فراموشی رمز آن ها است. پس شرکت هایک ویژن که جز برندهای معتبر تولید کننده ی این محصولات است، حتما برای حل چنین مشکلی راه حلی در اختیار خریداران قرار خواهد داد، در ادامه به این موضوع می پردازیم.


پیشنهاد های سیراف:

رمز مادر DVR داهوا چیست؟ فراموشی رمز اولیه دی وی ار داهوا!

هایک ویژن

مزایا و معایب دوربین داهوا چیست؟

هایک ویژن یا داهوا بخریم؟ کیفیت و قیمت کدام بهتر است؟

داهوا


رمز مادر هایک ویژن و رمز اولیه دستگاه هایک ویژن

به گفته ی نمایندگی های مجاز شرکت هایک ویژن، از مهم ترین دلایل تماس مشتریان و مصرف کنندگان این برند با آن ها، سوال درباره ی رمز مادر دی وی آر هایک ویژن و رمز دیفالت دی وی آر هایک ویژن می باشد. البته در پی این سوال ها، سوال درباره ی نحوه ی بازیابی رمز عبور نیز پرسیده خواهد شد.

اما رمز مادر هایک ویژن چیست؟ برای آن که مفهوم رمز مادر هایک ویژن را بهتر درک کنید، آن را مانند شاه کلید فرض نمایید. در واقع رمز مادر دستگاه هایک ویژن، رمزی است که در اختیار شرکت اصلی قرار داشته و با استفاده از آن، به بازیابی رمزهای دستگاه های خود می پردازد. بدین ترتیب مشکل فراموشی رمز کاربران حل شده و آن ها قادر هستند که دوباره استفاده از دستگاه خود را از سر بگیرند.

مقالات پیشنهادی کاربران

مزایای دوربین مداربسته انبار

رمز مادر هایک ویژن

در کنار رمز مادر هایک ویژن، عبارت رمز پیش فرض هایک ویژن نیز وجود دارد. شرکت هایک ویژن تا سال 2016 میلادی رمزی را به عنوان رمز اولیه یا پیش فرض روی محصولات خود اعمال می کرد. بدین ترتیب که برای راه اندازی اولیه شما از نام کاربری ثابت «ADMIN» و رمز عبور ثابت «HIK12345» استفاده کرده و وارد منوهای دستگاه خود می شدید. سپس با استفاده از همین منوها قادر به تغییر رمز عبور خود بوده و سطح ایمنی دستگاه را بالا می بردید، چرا که دسترسی افراد متفرقه به اطلاعات شما غیر ممکن می شد. اما در این میان به دلیل وجود سهل انگاری یا مشکلات ناشی از فراموش شدن رمزهای جدید توسط مصرف کنندگان، نصابان این دوربین ها در بعضی موارد بعد از راه اندازی، این رمز را تغییر نداده و مصرف کننده هم در این باره اطلاعات زیادی نداشت. به همین دلیل سطح ایمنی این اطلاعات پایین آمده و به راحتی مورد سوء استفاده قرار می گرفت.

شرکت هایک ویژن به منظور جلوگیری از مشکل بالا و افزایش امنیت، در محصولات تولیدی خود از سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد، رمز پیش فرض یا  اولیه را حذف کرده و دستگاه های ضبط تصاویر خود را به صورت غیر فعال در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. این امر سبب می شود تا هنگام راه اندازی اولیه، نصاب یا تکنسین به اجبار به رمزگذاری اقدام کرده و سپس امکان دسترسی به منوها و تنظیمات را داشته باشد. البته شرکت هایک ویژن برای مواقع اضطراری و فراموش شدن رمز نیز راهکار هایی برای بازیابی دارد.

مقالات پیشنهادی کاربران

آموزش نحوه ی ریست رمز دوربین هایک ویژن

 

رمز دوربین های هایک ویژن

به منظور افزایش سطح ایمنی سیستم های امنیتی، علاوه بر آن که دستگاه های ضبط تصاویر مورد رمز گذاری قرار می گیرند، دوربین های مداربسته نیز قادر هستند تا به صورت جداگانه رمز گذاری شده و از دسترس افراد متفرقه خارج گردند. دوربین های هایک ویژن نیز مانند دستگاه های این برند تا سال 2016 دارای رمز پیش فرض بودند. رمز پیش فرض دوربین هایک ویژن تا پیش از این مانند دستگاه های آن، عبارت «HIK12345» بود. اما برای افزایش ایمنی، رمز دیفالت دوربین هایک ویژن نیز غیر فعال شده و هنگام راه اندازی باید رمز جدیدی برای آن از سوی کاربر یا تکنسین نصب، تعریف شود.

در مورد رمز دوربین آی پی هایک ویژن باید گفت که لازم است تا در مرحله ی پایانی راه اندازی دستگاه ضبط تصاویر، چک باکس مربوط به رمزگذاری دوربین را فعال کرده و سپس برای دوربین رمز بگذارید. البته توجه داشته باشید که با اتصال دوربین آی پی به دستگاه برای اولین بار، رمز مربوط به دستگاه مذکور در صورتی که از نوع POE باشد، به صورت اتوماتیک برای دوربین نیز اعمال می شود. اما اگر دستگاه ضبط تصاویر POE نباشد باید چک باکس رمز دوربین فعال شده و یک رمز تعریف شود.

البته برای بازیابی رمز دوربین نیز شرکت هایک ویژن راهکاری را تعبیه کرده و آن را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. بنابراین اگر چه حفاظت از رمزهای ایجاد شده به کاربران توصیه می شود اما در صورت فراموش کردن آن ها جای نگرانی نیست و رمزهای دستگاه ها و دوربین ها قابل بازیابی خواهد بود. این نیز یکی از مزایای استفاده از محصولات برندهای معتبر می باشد.

دوربین های هایک ویژن