رمز دوربین هایلوک

   
   
   

خلاصه محتوا

در این جا می خواهیم در مورد بازیابی رمز هایلوک بحث کنیم. برند هایلوک یکی از تولید کنندگان محصولات و تجهیزات امنیتی است که در بازار فروش، جایگاه خوبی کسب کرده است. این برند دارای محصولات با کیفیتی است که استفاده از آن ها نیازمند رمز گذاری می باشد. بنابراین برای بازیابی این رمزها نیز باید راه حلی وجود داشته باشد.

 

 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :  مخفی کردن 

۱ چرا روش های بازیابی رمز هایلوک مورد استفاده قرار می گیرد؟

۲ نحوه ی بازیابی رمز دوربین و دستگاه هایلوک

چرا روش های بازیابی رمز هایلوک مورد استفاده قرار می گیرد؟

در این بخش می خواهیم به بررسی ضرورت بازیابی رمز هایلوک بپردازیم. محصولات هایلوک نیز مانند سایر برندها، در گذشته دارای رمز های اولیه ای بودند که به صورت ثابت مورد استفاده قرار می گرفت. هر چند این رمز ها قابل تغییر بودند اما در بسیاری موارد به دلیل بروز مشکلات ناشی از فراموشی آن ها، تکنسین ها اقدام به تغییر آن نکرده و مصرف کنندگان نیز از این موضوع اطلاع چندانی نداشتند. اما تغییر ندادن رمز دوربین هایلوک و رمز دستگاه آن، سبب می شد تا امنیت مجموعه های دوربین های مداربسته کاهش یافته و مشکلاتی به وجود آید.

هدف و کاربری دوربین های مداربسته و تجهیزات جانبی آن ها کاملا واضح است و حفاظت و امنیت از جمله مهم ترین آن ها می باشد. اما همان طور که این وسایل به تامین امنیت و حفاظت از جان و مال انسان ها کمک می کنند، خود نیز به حفاظت نیاز دارند. دستگاه های ضبط تصاویر، وظیفه ی ثبت و ضبط تصاویر گرفته شده توسط دوربین ها را به عهده داشته و بدون این کار در واقع هدف این مجموعه ها تامین نخواهد شد. اما از طرف دیگر، باید توجه داشت که حافظه ی دستگاه، منبع اطلاعات شخصی هر مکان و مالک آن می باشد. وزن این دستگاه نیز سبک بوده و کاملا قابل حمل می باشد. بنابراین اگر افراد متفرقه به آن دسترسی داشته باشند، به آسانی می توانند آن را با خود برده و گویی همه ی اطلاعات مجموعه ی امنیتی شما را با خود برده اند.

مقالات پیشنهادی کاربران

خرید دوربین وارم لایت داهوا

در این جا است که تغییر رمز دستگاه و دوربین اهمیت خود را نشان داده و دسترسی افراد غیر را به اطلاعات شما سخت و نا ممکن می سازد. پس ضرورت استفاده از رمز دلخواه کاملا مشخص است. به همین دلیل سازندگان و تولید کنندگان این محصولات در راستای افزایش امنیت محصولات خود، رمز اولیه را حذف کرده و محصولات خود را به صورت غیر فعال در اختیار مصرف کنندگان قرار دادند. بدین ترتیب، افراد در هنگام راه اندازی اولیه، به اجبار باید برای دستگاه خود رمزی تعریف کرده و آن را نگهداری و مورد استفاده قرار دهند.

این کار با این که تاثیر مستقیم و مثبتی روی افزایش امنیت اطلاعات دارد، اما سبب بروز مشکلاتی برای مشتریان می شود. تا جایی که طبق آماری که خود نمایندگی ها منتشر کرده اند، بیشترین تماس با آن ها جهت مشکلات مربوط به فراموش کردن رمز دستگاه می باشد. به همین دلیل برندها و تولید کنندگان این محصولات باید حتما راهکاری برای بازیابی رمز محصولات خود داشته باشند.

پس در واقع مشکل فراموش کردن رمز دستگاه و دوربین، مهم ترین دلیل و ضرورت وجود روش های بازیابی رمز هایلوک می باشد.

در مورد رمز مادر هایلوک نیز باید گفت که این رمز به عنوان یک شاه کلید در دست شرکت اصلی تولید کننده بوده و به وسیله ی آن قادر است تا رمز دستگاه ها و دوربین های خود را در صورت نیاز بازیابی کند.


پیشنهاد های سیراف:

رمز مادر DVR داهوا چیست؟ فراموشی رمز اولیه دی وی ار داهوا!

قابلیت تشخیص چهره dvr چیست؟

رمز مادر هایک ویژن

فروشگاه اینترنتی سیراف

مقالات پیشنهادی کاربران

آموزش نحوه ی ریست رمز دوربین هایک ویژن


 

نحوه ی بازیابی رمز دوربین و دستگاه هایلوک

برای بازیابی رمز هایلوک، تا پیش از این لازم بود دستگاه خود را به نمایندگی مربوطه فرستاده و نسبت به بازیابی آن اقدام کنید. مشکلات ناشی از این کار و حمل و نقل دستگاه و باز پس گرفتن آن از نمایندگی و زمانی که باید برای این کار صرف می شد کاملا قابل تصور است. امروزه هر چند هم چنان نمایندگی ها در حال ارائه ی خدمات هستند، اما روش های آسان تری برای بازیابی رمز هایلوک در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

بدین منظور ابتدا باید نرم افزار SADP را روی کامپیوتر خود نصب کنید. این نرم افزار به آسانی با یک جست و جو قابل دسترسی و دانلود خواهد بود. نصب آن نیز بسیار آسان است و مورد ویژه ای برای این کار وجود ندارد. البته باید دستگاه ضبط تصاویر و کامپیوتر را از طریق یک کابل LAN به هم متصل کنید. حال زمان آن است که نرم افزار را اجرا کرده و صفحه ی زیر را مشاهده کنید.

رمز مادر هایلوک

بازیابی رمز هایلوک

با برقراری کامل اتصال میان دستگاه و کامپیوتر تصویر زیر مشاهده می شود.

رمز دوربین هایلوک

بازیابی رمز هایلوک

در این تصویر فقط اتصال یک دستگاه نشان داده می شود اما لازم است بدانید که شما می توانید از یک سوئیچ استفاده کرده و حتی 10 دستگاه را به صورت هم زمان مورد بازیابی رمز قرار دهید. حال چک باکس مربوط به دستگاه مورد نظر خود را فعال کرده و تمامی اطلاعات دستگاه شما از جمله آی پی و سریال نمایش داده می شود. اما شما باید روی گزینه ی Forget Password که در گوشه ی سمت راست و پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید و این بار صفحه ی زیر ظاهر می شود.

رمز دوربین هایلوک

بازیابی رمز هایلوک

خط اول این پنجره که Mode نام دارد، حاوی سه گزینه است. این سه گزینه تعیین کننده ی روش بازیابی رمز است.

مقالات پیشنهادی کاربران

باطری اضطراری دوربین مداربسته چیست؟

گزینه ی اول (Export/Import Secret Key): برای استفاده از این گزینه، روی Export کلیک کرده و در مسیری که مورد نظر خودمان است، فایل xml را ذخیره سازی می کنیم. حالا باید با شرکت و نمایندگی تماس گرفته و آدرس ایمیل پشتیبانی را از آن ها بگیرید. سپس فایلی که ذخیره کردید را به آن ارسال کرده و پاسخ آن را که باز هم یک فایل xml است، دریافت نمایید. این فایل دریافتی را روی کامپیوتر خود ذخیره سازی کنید. حال در همان پنجره ای که گزینه ی Export را زده بودید، این بار گزینه ی import را بزنید. حالا آدرس فایل ذخیره شده ی ارسالی از سوی پشتیبانی را داده و سپس در کادر پایین آن، رمز جدید دلخواه خود را داده، در کادر پایینی دوباره آن را تکرار کرده و سپس Confirm را بزنید.

گزینه ی دوم استفاده از Guide Mode: در این بخش شما با پشتیبانی تماس گرفته و آن ها اطلاعاتی را از شما می خواهند، شما این اطلاعات را برای آن ها خوانده و به ایمیلی می فرستید، در پاسخ این ایمیل، برای شما اطلاعاتی ارسال شده که ورود آن در نرم افزار قادر به تغییر رمز خود هستید.

گزینه ی سوم یا Security Question Mode: این روش با استفاده از پاسخ های مربوط به سوال های امنیتی که هنگام راه اندازی اولیه پرسیده می شود، کار می کند.

توجه کنید که در پایین پنجره ی Reset Password ، چک باکسی با عبارت Reset Network Cameras’ Password وجود دارد. با فعال کردن آن، رمز دوربین ها نیز هم زمان با دستگاه تغییر کرده و ریست می شود.