ریست پسورد دستگاه دوربین مداربسته

   
   
   

خلاصه محتوا

در این جا می خواهیم به ریست کردن پسورد dvr h 264 بپردازیم. اما نکته ای در این مورد وجود دارد که به آن باید توجه شود. h 264 در واقع نام یک برند نیست. بلکه نام یک فناوری برای فشرده سازی اطلاعات است. اما هنگام فروش بعضی از دستگاه های No Name به جای نام مارک آن از عبارت h 264 استفاده می کنند.

 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) :  مخفی کردن 

۱ dvr h 264 چیست؟

۲ چرا ریست کردن پسورد dvr h 264 مهم است؟

۳ ریست کردن پسورد dvr h 264 چگونه امکان پذیر است؟

dvr h 264 چیست؟

پیش از آن که به ریست کردن پسورد dvr h 264، بپردازیم، می خواهیم بدانیم که این مدل از دستگاه های ضبط تصاویر چگونه عملکردی دارند؟ زمانی که نام dvr h 264 به گوش افراد عادی می خورد، شاید این تصور پیش آید که h 264 در واقع نام مارک این دستگاه ضبط تصاویر می باشد. اما واقعیت این گونه نیست. h.264 و h.265 در واقع نام دو فناوری برای ذخیره ی اطلاعات روی حافظه به وسیله ی فشرده سازی می باشد. این فشرده سازی کمک می کند تا همان اطلاعات با همان کیفیت، روی حافظه ضبط شوند اما جای کمتری را اشغال کنند که البته کاربرد زیادی در بخش سیستم های امنیتی دوربین مداربسته خواهد داشت.

برندهای مختلفی از  جمله برندهای معتبر و معروف و یا برندهای No Name، اقدام به طراحی و تولید دستگاه هایی با این فناوری کرده و از آن استفاده می کنند. بنابراین این فناوری هرگز متعلق به برند یا مارک خاصی نیست. اما در این میان، باب شده که فروشندگان محصولات No Name در مقابل افراد عادی، برای آن که محصول خود را به فروش رسانند به جای استفاده از عبارت No Name از نام h 264 یا h 265 استفاده می کنند. بنابراین باید گفت که ریست کردن پسورد dvr h 264 و ریست کردن پسورد dvr h 265 هیچ تفاوتی با سایر دستگاه ها نداشته و تنها عامل تعیین کننده برای ریست کردن پسورد، همان برند یا مارک دستگاه است نه فناوری فشرده سازی اطلاعات آن.

مقالات پیشنهادی کاربران

بهترین میکروفون مناسب برای دوربین مدار بسته ۱۴۰۰

 

چرا ریست کردن پسورد dvr h 264 مهم است؟

به طور کلی ریست کردن پسورد دستگاه های ضبط تصاویر به این دلیل اهمیت پیدا می کند که مصرف کنندگان به دلیل آن که از رمز دستگاه خود زیاد استفاده نمی کنند، آن را فراموش کرده و در زمانی که به آن نیاز دارند با مشکلاتی مواجه می شوند. لذا روش های زیادی برای بازیابی رمز تعبیه شده که مشکلات ناشی از فراموشی رمز را مرتفع می سازد. البته شرکت های معتبر از طریق دریافت ایمیل پشتیبان به راحتی این کار را انجام داده و مشکل را حل می سازند.


پیشنهاد های سیراف:

دوربین مداربسته میکروفون دار 2 مگاپیکسل HFW1239TP-A-LED

کاربرد و نحوه ی ریست فکتوری DVR داهوا

7 روش ریست پسورد دستگاه DVR

هر آنچه درباره ی فروش dvr dahua باید بدانید!


ریست کردن پسورد dvr h 264 چگونه امکان پذیر است؟

در مورد ریست کردن پسورد dvr ها باید گفت که چندین روش وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. اما بهترین راه همواره پیشگیری و تلاش برای حفظ رمز دستگاه می باشد.

برای ریست کردن پسورد dvr h 264، ابتدا باید دقت کنیم که این دستگاه متعلق به کدام برند می باشد. سپس می توانیم از طریق مراجعه به لیست رمز عبورهای پیش فرض، شانس خود را امتحان کرده و در صورتی که هنگام راه اندازی اولیه نسبت به تغییر رمز دستگاه اقدام نشده باشد، از همان طریق اقدام و کار خود را ادامه دهیم. اما به دلایل امنیتی معمولا رمز تغییر یافته و این روش بی اثر خواهد شد. بنابراین به روش بعدی مراجعه کنید.

مقالات پیشنهادی کاربران

بهترین دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی + ❤️تخفیف ویژه

در صورتی که دستگاه شما متعلق به یک برند معتبر است، تنها کافی است به روش های بازیابی رمز همان شرکت مراجعه و از همان طریق اقدام کنید. چرا که این گونه برندها همواره به دنبال مشتری مداری بوده و برای بازیابی رمز عبور مصرف کنندگان محصولات خود چاره ای اندیشیده اند. اما راه های دیگری نیز وجود دارد.

زمانی که دو روش بالا پاسخ گوی شما نیست، می توانید از روش پسورد سازها استفاده کنید. این نرم افزارها روی بیشتر دستگاه ها کارایی داشته و شرط آن نیز وجود چیپ با نام Hisilicon در دستگاه شما می باشد. این برند، بسیاری از چیپ های دستگاه های برندهای مختلف را پشتیبانی کرده و در این صورت می توانید از نرم افزار پسورد ساز آن استفاده کنید. روش استفاده از این نرم افزار بسیار ساده بوده و تنها کافی است که شما آن را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و سپس آن را اجرا کنید. در پنجره ای که باز می شود، تاریخ نمایش داده شده توسط دستگاه dvr را در کادر مربوطه وارد کرده و سپس رمزی برای شما ایجاد می شود.

ریست کردن پسورد dvr h 264

البته نوع دیگری از این نرم افزار موجود است که برای دستگاه های No Name یا به اصطلاح h 264 کاربرد دارد. این نرم افزار نیز به راحتی نصب و اجرا شده و شما با وارد کردن تاریخ، می توانید رمز جدیدی دریافت و از آن استفاده کنید.

ریست کردن پسورد dvr h 264

در روشی دیگر باید گفت که استفاده از به روز رسانی فریمور می تواند به ریست کردن پسورد منجر شود. دستگاه های ضبط تصاویر معمولا دارای سیستم عاملی به نام لینوکس هستند که به مرور زمان مانند هر سیستم عامل دیگری، نسخه های به روز رسانی آن ها وارد بازار می شود. اما در برخی موارد هنگام به روز رسانی، رمز قبلی پاک شده و تنظیمات کارخانه ای روی دستگاه اعمال می شود. پس با به روزرسانی سیستم عامل ممکن است بتوان به ریست کردن پسورد dvr h 264، دست یافت.

مقالات پیشنهادی کاربران

اتصال دانگل وای فای به dvr چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

اما روش دیگری نیز وجود دارد که سبب ریست شدن دستگاه و بازگشت آن به تاریخ تولید خود می شود. بدین ترتیب یا می توان از روش پسورد سازها استفاده کرد و یا از رمز عبور پیش فرض آن بهره گرفت. اما این روش در واقع در آوردن باتری دستگاه برای چند دقیقه می باشد. البته معمولا در مدل های قدیمی می توان از این روش استفاده کرد و شاید زمان بیرون بودن باتری تا ۶ دقیقه باید به طول انجامد تا کار ریست انجام شود.

بعضی دستگاه ها قابلیت ریست به صورت سخت افزاری داشته و با باز کردن محفظه ی آن ها و دسترسی به دو دکمه ی تعبیه شده بدین منظور و ایجاد اتصال میان آن ها، می توان به این هدف رسید.

ریست کردن پسورد dvr h 264

پایه های سخت افزاری برای ریست دستگاه

روش دیگری نیز وجود دارد که برای دستگاه هایی با قابلیت ارتباط telnet قابل اجرا است. بدین ترتیب شما با پاک کردن فایل مربوط به اطلاعات کاربری و رمز عبور قادر به بازیابی رمز خواهید شد. البته اکثر دستگاه های معروف به h 264 این قابلیت را دارند. ولی این کار یک کار تخصصی است و نیازمند مراجعه به یک فرد کارشناس می باشد. بنابراین لازم است تا دستگاه خود را نزد یک نمایندگی معتبر یا تعمیر کار حرفه ای برده و از او کمک بگیرید.