چرا از دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی استفاده می شود؟

در این جا می خواهیم ضرورت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی را بیان کنیم. توجه داشته باشید که ساختمان های مسکونی به صورت آپارتمان یا حتی مجتمع های مسکونی هستند. بنابراین دارای مشاعاتی بوده که افراد زیادی در آن ها رفت و آمد دارند. در صورتی که ساختمان مسکونی در مجتمع ها واقع شده باشد، این رفت و آمد ها چندین برابر شده ولی موضوع اصلی این جا است که افراد یکدیگر را به خوبی نمی شناسند. در واقع باید گفت که به دلیل بالا بودن تعداد ساکنین، افراد با هم آشنا نیستند و نمی توانند تشخیص دهند که آیا یک فرد غریبه وارد ساختمان و محوطه شده یا وی یکی از ساکنین آن جا می باشد. همه ی این موارد سبب می شود تا تامین امنیت و حفاظت از این مکان ها اهمیت ویژه ای پیدا کند.

هزینه دوربین مدار بسته برای ساختمان

دوربین مداربسته برای پارکینگ

چرا که در این گونه مکان ها سوء استفاده گران، به راحتی وارد مشاعات شده بدون آن که کسی به آن ها شک کرده و پیگیر کار آن ها شود. اما راه حل این موضوع چیست و چگونه می توان ساختمان های مسکونی را مورد نظارت و کنترل قرار داد؟

یکی از بهترین راه های کنترل روی مشاعات این گونه مکان ها استفاده از دوربین های مداربسته ساختمان می باشد. بدین ترتیب که شما با نصب دوربین مدار بسته ساختمان مسکونی در محل مورد نظر خود می توانید به راحتی کنترل اوضاع را به دست گرفته و همه ی جزئیات را تحت پوشش قرار دهید. بدین ترتیب هیچ چیز بر شما پوشیده نمانده و راه نفوذ سارقین را سخت می کنید. در مجتمع ها و مکان های بزرگتر حتی از یک اتاق مانیتورینگ و اپراتور برای این کار استفاده می کنند تا به سرعت هر رویدادی مورد بررسی قرار داده شده و امنیت مکان به خوبی تامین گردد. اما از میان انواع دوربین مداربسته بهترین دوربین مداربسته برای ساختمان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مقالات پیشنهادی کاربران

آموزش صفر تا صد دوربین مدار بسته

 

مکان های مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته ساختمان چیست؟

ساختمان های مسکونی دارای بخش های مختلفی هستند که به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش ها مشاعات نام داشته و همین ها هستند که به دوربین مداربسته نیاز دارند. در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

درب ورودی ساختمان: درب ورودی هر ساختمانی، محل اصلی رفت و آمدها می باشد. بنابراین لازم است تا برای نظارت بر این قسمت حتما از دوربین مداربسته استفاده شود. بدین ترتیب افرادی که وارد ساختمان می شوند یا از آن خارج شده اند کاملا قابل شناسایی خواهند بود.

پارکینگ ها: پارکینگ ها محل عبور و مرور و نگهداری خودروهای شخصی ساکنین هر ساختمان است. لذا باید برای تامین امنیت و نظارت بر آن راهکاری ارائه داد. در صورت نصب دوربین مداربسته در این بخش از ساختمان ها به آسانی می توان امنیت خودروهای شخصی ساکنین را تامین کرد و از ورود و خروج افراد غریبه و مشکوک مطلع شد.

 

حیاط: حیاط نیز یکی از مشاعات هر ساختمانی بوده و چه به صورت شمالی و چه به صورت جنوبی، از نظر امنیتی مهم تلقی می شود. چرا که ممکن است از ساختمان های مجاور امکان ورود افراد سودجو به آن وجود داشته و یا محلی برای اختفای این افراد شود. بنابراین حیاط یکی از مکان های هدف برای دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی می باشد.

محوطه ی اطراف ساختمان: اطراف ساختمان نیز نیاز است تا محدوده ای مورد کنترل دوربین ها قرار گیرد. چرا که هم ممکن است محل پارک خودروهای شخصی ساکنین باشد و هم می تواند افراد غریبه و مشکوک را تا محدوده ای تحت تعقیب قرار دهد.

مقالات پیشنهادی کاربران

نصب برنامه دوربین داهوا چگونه انجام می شود؟

پشت بام: پشت بام نیز یکی از راه های ورودی و خروجی هر ساختمان است. اگر این قسمت از ساختمان شما با پشت بام سایر ساختمان های مجاور، هم سطح بوده و یا قابل دسترسی باشد، نیاز به کنترل و نظارت روی آن، دو چندان شده و استفاده از دوربین مداربسته در آن کاملا احساس می شود.

راهرو ها و پله ها: راهرو ها و پله ها نیز از دیگر مشاعات هر ساختمان است که نظارت روی آن ها باید صورت گیرد. بدین ترتیب یکی از دیگر از محل های نصب دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی به شمار می آید.

آسانسورها: آسانسورها یکی از جاهایی است که امنیت آن باید به خوبی تامین گردد. چرا که هنگامی که در کابین آن بسته می شود و در حال حرکت است، هیچ راهی برای نظارت بر داخل آن وجود نداشته و تا زمانی که به مقصد نرسد هیچ امکانی برای دسترسی به آن نخواهیم داشت.

دوربین های مداربسته ساختمان

دوربین مداربسته برای آسانسور


پیشنهاد های سیراف:

آموزش رایگان نصب دوربین مداربسته در آسانسور

همه چیز درباره راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا

تفاوت دوربین های آنالوگ و تحت شبکه IP

۹ ویژگی در انتخاب دوربین مدار بسته ۱۴۰۰

راه اندازی دوربین تحت شبکه داهوا + قیمت


ویژگی های دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی

دوربین های مداربسته از نظر نوع فناوری به کار رفته درون آن ها به دو دسته ی آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. دوربین های آنالوگ دارای فناوری قدیمی تر و قیمت کمتری هستند. به همین دلیل معمولا برای استفاده در ساختمان های مسکونی پیشنهاد می شوند. اما با انتخاب این گونه دوربین ها تنها قیمت دوربین مداربسته برای ساختمان کنترل شده و نظارت روی بخش های مختلف با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

مقالات پیشنهادی کاربران

12 نکته تغییر سیستم امنیتی دوربین IP

مثلا زمانی که شما از دوربین مداربسته برای درب ورودی ساختمان و کنترل رفت و آمد ها استفاده می کنید، باید قادر به دیدن چهره ی افراد باشید، بنابراین باید از دوربین های با کیفیتی استفاده کنید که قادر به تصویر برداری با کیفیت بالا و نشان دادن چهره ی افراد باشند.

یا دوربین های مداربسته ی مورد استفاده باید حتما از خاصیت دید در شب بهره مند باشند و در غیر این صورت هرگز در شب هنگام و یا زمانی که در محیط های داخلی لامپی روشن نیست، کارایی نداشته و تصویری را به شما ارائه نمی دهند.

زمانی که شما در پارکینگ ساختمان خود از دوربین مداربسته استفاده می کنید، علاوه بر رفت و آمد اشخاص، رفت و آمد خودروهای غریبه را نیز تحت کنترل خواهید داشت. اما اگر دوربین مورد استفاده ی شما کیفیت تصویر خوبی نداشته باشد، هرگز پلاک خودروها را رویت نکرده و همین امر برای شما مشکل ساز خواهد شد.

بنابراین هنگام انتخاب دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی، باید از متخصصان و مشاوران در این زمینه مشاوره دریافت کرده و هزینه دوربین مدار بسته برای ساختمان را کنترل نمایید. بدین ترتیب هم نیازهای شما رفع شده و هم هزینه های شما مدیریت می شود.


 

معرفی بهترین دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی

پک ۲ دوربین مداربسته ۲ مگاپیکسل داهوا


 

پک کامل 4 دوربین مداربسته داهوا B1A21P