ضرورت استفاده از دوربین مداربسته ادارات چیست؟

دوربین مداربسته ادارات از الزاماتی است که امروزه بیش از پیش به آن توجه می شود. دوربین مداربسته در ادارات وظایف زیادی را به عهده دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

حفظ امنیت کارمندان و کارکنان هر اداره در برابر خشونت ها و سرقت های احتمالی: گرچه ادارات همگی مکان هایی عمومی محسوب می شوند، اما باز هم احتمال وقوع جرم در آن ها وجود دارد. چرا که درب ورودی آن ها برای عموم باز است و هر کسی می تواند به این مکان ها مراجعه و به فعالیت خود بپردازد. اما در این بین افراد سودجو نیز به آسانی قادر به ورود به ادارات هستند و در پی سوء نیت احتمالی آن ها خطرات زیادی کارمندان و کارکنان این مجموعه را تهدید می کند. لذا لازم است تا به وسیله ی دوربین مداربسته ادارات نظارت کاملی روی همه ی بخش های یک اداره صورت گیرد.

دوربین مداربسته ادارات

خرید دوربین مداربسته در ادارات

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات: همه ی ادارات معمولا وابسته به ارگان های دولتی هستند و به همین دلیل همواره اسناد مالی و حقوقی مهمی در بایگانی آن ها نگهداری می شود. بنابراین لازم است تا به منظور تامین امنیت این گونه اسناد از دوربین مداربسته ادارات استفاده شود.

جلوگیری و پیشگیری از سوء رفتارهای احتمالی: به هر حال سیستم اداری نیازمند نظارت روی عملکرد صحیح کارمندان و کارکنان خود بوده و باید از حسن رفتار آن ها به خوبی مطلع باشد. بنابراین با نصب دوربین مداربسته ادارات این امکان در اختیار مدیران قرار گرفته تا بر عملکرد کارمندان خود به خوبی کنترل داشته باشند.

مقالات پیشنهادی کاربران

دانلود نرم افزار cctv super password

با توجه به موارد بالا، استفاده از دوربین های مداربسته به صورت یک الزام قانونی در مکان های اداری درآمده و بسیار فراگیر شده است. بدین ترتیب امنیت در ادارات حاکم شده و عملکرد کارکنان بهبود یافته و بهره وری نیز ارتقا خواهد یافت. در ادامه با سایر ویژگی های دوربین مداربسته برای ادارات با شما همراه خواهیم بود.


پیشنهاد های سیراف:

بهترین دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی + ❤️تخفیف ویژه

تفاوت دوربین های آنالوگ و تحت شبکه IP

آموزش رایگان نصب دوربین مداربسته در آسانسور

همه چیز درباره راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا

پخش عمده دوربین مداربسته


 

جانمایی و نصب دوربین مداربسته ادارات

به طور کلی دوربین های مداربسته باید در مکان هایی نصب شوند که علاوه بر داشتن دید کافی و پوشش نقاط مورد نظر، کنترل و نظارت را روی بخش های حساس و مهم انجام دهند. بنابراین تصمیم برای استفاده از آن ها در گوشه ی هر محیط یا در میانه ی سقف، یا هر مکان دیگری به عهده ی افراد متخصص خواهد بود. اما مکان هایی که به طور عمومی باید تحت پوشش این سیستم های امنیتی باشند، در ادامه بررسی می شوند:

درب ورودی ادارات: درب ورودی ادارات باید حتما تحت پوشش دوربین های مداربسته باشد. چرا که این قسمت، محل اصلی رفت و آمدهای افراد بوده و کنترل رفت و آمدها نیز اهمیت زیادی در تامین امنیت هر مکانی خواهد داشت.

دوربین مداربسته ادارات

خرید بهترین دوربین مداربسته ادارات

راهرو ها و محل رفت و آمد مراجعین: راهرو ها یکی از مکان های عمومی هر اداره به شمار آمده و محل رفت و آمد و تجمع مراجعه کنندگان خواهد بود. بنابراین نظارت و کنترل روی آن بسیار مهم و حساس است و نیاز به پوشش سیستم های امنیتی دارد. بدین ترتیب افراد خاطی به سرعت شناسایی و تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.

مقالات پیشنهادی کاربران

آیا می دانید دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان: زمانی که اتاق های کاری یک اداره را به دوربین های مداربسته مجهز کنیم، نه تنها این مکان ها از امنیت و حفاظت کافی برخوردار خواهند شد، بلکه عملکرد کارمندان را نیز تحت پوشش قرار خواهند داد. بدین ترتیب دیگر کارکنان نمی توانند در انجام وظایف خود اهمال و کم کاری کنند و بازدهی اداره بالاتر خواهد رفت. البته این کار سبب کاهش بدرفتاری مراجعین با کارمندان و برعکس نیز خواهد شد.

پارکینگ و درب ورودی آن: پارکینگ یکی از مکان هایی است که تامین امنیت آن برای ادارات بسیار مهم و ضروری است. چرا که این مکان محل نگهداری خودروهای شخصی کارکنان اداره و در بعضی موارد خودروهای شخصی مراجعه کنندگان خواهد بود. پس ضرورت تامین امنیت این مکان واضح است و باید رفت و آمدهای افراد و خودروها به این مکان مورد کنترل و نظارت قرار گیرد.

حیاط و محوطه ی بیرونی ادارات: حیاط و محوطه ی خارجی هر اداره تا محدوده ای باید تحت پوشش سیستم های امنیتی باشد. چرا که باید این امکان در اختیار نگهبانان اداره قرار گیرد تا اطراف را نیز کنترل کرده و در صورت وقوع جرم، فرد خاطی را تا محدوده ای تحت تعقیب قرار دهند.

پشت بام: پشت بام و درب آن نیز باید تحت کنترل قرار گیرد. چرا که یکی از راه های ورود و خروج به هر اداره ای در پشت بام آن بوده و هدفی برای تبهکاران خواهد بود.

آسانسور: در صورت وجود آسانسور در ساختمان اداری باید حتما دوربین های مداربسته، کابین آن را تحت نظارت قرار دهند.

مقالات پیشنهادی کاربران

اطلاعاتی درباره ی میکروفون دوربین مداربسته

 

ویژگی های دوربین مداربسته ادارات

دوربین های مورد استفاده در ادارات باید دارای ویژگی هایی باشند که اهداف تامین امنیت و حفاظت از جان و مال افراد موجود در این مکان ها را محقق سازد. این گونه دوربین ها باید دارای کیفیت تصویربرداری بالایی باشند تا جزئیات را نیز تشخیص داده و ثبت نمایند.

برای مثال دوربین هایی که برای کنترل رفت و آمدهای درب ورودی یک اداره مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای خاصیت شناسایی و تشخیص چهره باشند. بدین ترتیب هم چهره ی افراد را مورد شناسایی و مشاهده قرار خواهند داد و هم در صورت وقوع جرم های احتمالی این فرد در سایر دوربین های مجموعه قابل تعقیب خواهد بود.

دوربین مداربسته ادارات

تشخیص و شناسایی چهره

دوربین های موجود در پارکینگ ادارات نیز باید دارای خاصیت تشخیص پلاک باشند تا بتوانند کاملا رفت و آمد خودروها را مورد کنترل قرار دهند. در غیر این صورت به دلیل وجود نور خودروها، این قابلیت دوربین ها از دست خواهد رفت.

دوربین های مذکور باید دارای قابلیت دید در شب و ضد نور هم باشند. چرا که در غیر این صورت، با تابش نور خورشید در طول روز، تصاویر بی کیفیت و تاریک و روشن در اختیار اپراتور قرار گرفته و در شب هنگام نیز تصویربرداری میسر نخواهد شد.

دوربین های مداربسته ای که در بخش های بیرونی و حیاط ادارات نصب می شوند باید دارای خاصیت ضد آب باشند. چرا که در غیر این صورت با بارش برف و باران کارایی خود را از دست داده و عملکرد مناسبی نخواهند داشت.